دسته‌بندی نشده

پردیس جامه بصیری نمونه‌ موفق کارآفرینی در حوزه زنان است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور:

پردیس جامه بصیری نمونه‌ موفق کارآفرینی در حوزه زنان است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: پردیس جامه بصیری نمونه‌ای موفق از کارآفرینی است و شرایط بسیار خوبی را در خصوص اشتغال بانوان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و هیئت همراه از کارخانه تولید پوشاک پردیس جامه بصیری بازدید کردند و ضمن گفت‌وگو با مدیران این مجموعه به بررسی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای این مجموعه پرداختند.

دکتر زینب اختری ضمن ابراز رضایت از روند راه‌اندازی این مجموعه بیان کرد: مدیران پردیس جامه بصیری صاحب تجربه‌ای حاصل از فرآیند صفر تا صد طراحی، تولید و فروش پوشاک هستند که در نوع خود، در کشور کم نظیر است.

وی با اذعان به وجود مشکلات متعدد در راه تولید تاکید کرد:

شرکت‌هایی نظیر پردیس جامه بصیری با پشتوانه تجربه‌های حاصل از تولید و حضور در بازار می‌توانند در تصمیم‌سازی های نهادهای دولتی نقش آفرینی کنند و ما در مجموعه دولت این آمادگی را داریم که از تجربیات و اطلاعات کف میدان این واحدها استفاده کنیم.

در این بازدید ناصر بصیری مدیرعامل شرکت پردیس جامه بصیری ضمن معرفی واحدهای مختلف این شرکت گفت:

راه‌اندازی این مجموعه با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی و بدون دریافت وام محقق شده است که مطمئناً سرمایه‌گذاری در بسیاری از کارها و جاهای دیگر می‌توانست سوددهی بیشتر و بازگشت سرمایه سریع‌تری را در پی داشته باشد اما هدف اصلی ما از تاسیس این مجموعه ارائه یک نمونه موفق از کارآفرینی با ایجاد اشتغال حداکثری بوده است.

بصیری با اشاره به نوپا بودن مجموعه افزود:

در این منطقه جغرافیایی راه‌اندازی یک تولیدی صنعتی پوشاک با این ابعاد، کار نو و تازه بود که با توجه به اینکه نمونه مشابهی نداشت…

فراهم سازی دانش فنی، نیروی ماهر و آموزش دیده و تامین مواد اولیه از بزرگ‌ترین چالش‌های آن به شمار می‌رفت که به لطف خدا و به واسطه انگیزه و تلاش مدیران و کارشناسان خلاق پردیس جامه بصیری بر بسیاری از آن‌ها فائق آمده‌ایم.

وی با تاکید بر نقش مهمی که ایجاد اشتغال در بالندگی جامعه ایفا می‌کند ادامه داد: در این مهم نهادها و سازمان‌های دولتی باید از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

وی با اشاره به برخی از موانع تولید خواستار حمایت‌های بیشتر دولتی در بخش بیمه، مالیات و وضع و اجرای قوانین و مقررات از بخش خصوصی شد.

مدیر عامل پردیس جامه بصیری ضمن اشاره به مواردی که باعث افزایش قیمت محصولات داخلی نسبت به رقبای خارجی می‌شود افزود:

قاچاق کالای خارجی باعث از بین رفتن توان رقابتی تولید داخلی و در نتیجه کاهش اشتغال در کشور می‌شود.

محمد بصیری ادامه داد: با برآوردی که ما داشتیم اگر فقط همین مجموعه تولیدی ما با حداکثر ظرفیت خود به تولید بپردازد، در سال از قاچاق ۳۰ میلیون دلار کالای خارجی به داخل کشور جلوگیری می‌شود که اگر یک درصد آن مبلغ را به حمایت از چنین مجموعه‌ای اختصاص دهیم، بسیاری از مشکلاتش حل خواهد شد.

گفتنی است که این بازدید در حاشیه سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه به استان گلستان صورت گرفت.

منبع : خبرگزاری مهر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید